Van der Werf geeft zichzelf mooi verjaardagscadeau

Met een doos gebak toog Anne van der Werf zaterdag 9 juli naar het kaatsveld in Balk. Hij vierde die dag immers zijn 81ste verjaardag. Aan het einde van de dag keerde hij huiswaarts met een mooie krans. Met Marco Burghgraef en Jelte Hotsma won Van der Werf de Bouma Partij.
Het winnende partuur won de twee voorronde partijen zonder grootste vorm te etaleren. In de ander helft van het schema speelde het partuur van Angelo de Groot, mede-organisator Jacky Bouma en Johan Sikkema liefst drie poulewedstrijden. De finale werd bereikt, maar de wedstrijden misten hun uitwerking niet. In de finale waren de krachten weggevloeid.
De finale werd daardoor niet echt spannend. Op 5-2 en 6-2 viel de beslissing in het voordeel van het partuur van Burghgraef. Die werd vanwege zijn dubbelrol in het perk en aan de opslag door de familie Bouma uitgeroepen tot koning van de partij.
In de strijd om de derde plaats trok het partuur van Pieter Hofstee, Harmen Gerbrandy en Frank Veltman aan het langste eind. Zij versloegen Gert-Jan Bennema, Leendert Louwsma en Geert Prins met 5-3 en 6-0.