Inzet Siep, Roelie en Sipke beloond met onderscheidingen

Siep, Roelie en Sipke werden vrijdag voor aanvang van het seizoen benoemd tot lid van verdienste van de Kaatsbond.

Het kaatsseizoen is nog niet eens begonnen, maar de eerste prijzen zijn al vergeven. Vrijdagavond werden tijdens de jaarvergadering Siep en Roelie Berkepas en Sipke Miedema onderscheiden tot lid van verdienste van de kaatsbond voor in totaal meer dan honderd jaar inspanningen voor de Balkster vereniging KV Cannegieter.

Door de jaren heen werd Siep Berkepas het gezicht van de kaatsvereniging. Een halve eeuw geleden trad hij toe tot het bestuur, waar hij vrijdag afscheid van nam. Het grootste deel van die tijd was hij penningmeester. Zijn vrouw Roelie was 35 jaar de drijvende kracht in de kantine. Onlangs droeg ze het stokje over aan een nieuwe commissie.

De club dreef voor een groot deel op het echtpaar Berkepas. De twee waren zeer vereerd met de onderscheiding die ze door bondsvoorzitter Wigle Sinnema kregen opgespeld. ,,Roelie en ik hebben samen een keer een lintje van de koningin ontvangen en zijn samen een keer Balkster van het jaar geweest en nu zijn we samen lid van verdienste. Dat is mooi’’, zei Siep Berkepas.

25 jaar geleden kreeg Berkepas ook al eens een onderscheiding van de bond. Die kwam echter niet terecht in de boeken, waardoor de KNKB voor de zekerheid met wederom een speldje naar Balk kwam. Tijdens de huldiging bleek bovendien dat Siep Berkepas de versierselen van destijds was kwijtgeraakt.

Ook Siepke Miedema werd in het zonnetje gezet. Na dertig jaar trad ook hij terug uit het bestuur. Reden genoeg voor de KNKB om ook hem te onderscheiden.

—–

Op de foto van links naar recht, voorzitter René Anema van KV Cannegieter, Sipke Miedema, Roelie Berkepas, Siep Berkepas en bondsvoorzitter Wigle Sinnema.